In memoriam: Diny de Groot

Vanmorgen, donderdag 17 mei, is Diny de Groot op 78-jarige leeftijd van ons heengegaan. Haar gezondheid ging al een paar jaar gestaag achteruit, maar haar overlijden komt voor ons toch ons een schok. Als echtgenote van Piet en moeder van Kees, Mariëlle en Peter was Diny de spil van een echt TOG-gezin. Aanvankelijk deed ze vooral werk achter de schermen, maar in 1988 (Diny was toen al 48), ging ze ook zelf muziek maken in het grote orkest van TOG. Vele jaren speelde ze met veel plezier de hoorn. Befaamd zijn de appeltaarten die zij bakte als TOG een bijzondere prestatie had geleverd, zoals een eerste prijs bij een concours. “En Diny die bakt appeltaart, appeltaart!”, zong de hele bus dan nog voor we weer terugwaren in Den Durpsherd. Toen het muziekmaken haar op een gegeven moment teveel werd, bleef ze zich actief voor TOG inzetten, bijvoorbeeld als gastvrouw bij muziekactiviteiten, regioconcerten en landelijke concoursen in Den Durpsherd, of als muntverkoopster bij Zomerpop. Ook werd een groot deel van het huis van Piet en Diny in beslag genomen door tientallen instrumenten en vele stapels bladmuziek. Ondertussen bleef Diny een trouwe concertbezoeker. Op 18 maart van dit jaar bezocht Diny haar laatste concert, dat van Peter en de Wolf. Wij zijn dankbaar voor alles wat Diny heeft gedaan en betekend en blij dat haar nog meer leed wordt bespaard. We zullen haar herinneren als een rustig en bescheiden vrouw die altijd oog en oor had voor het wel en wee van anderen. Wij wensen Piet, Kees, Mariëlle, Peter en verdere familie en vrienden veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Bestuur en leden van Muziekvereniging TOG

17 mei 2018