Willem de Vries solist bij Carmina Burana

Dit seizoen is het precies 25 jaar geleden dat het oude parochiehuis Den Durpsherd plaatsmaakte voor een nieuw, modern sociaal cultureel centrum. Om dat jubileum luister bij te zetten, organiseert Den Durpsherd samen met harmonie TOG op 8 en 9 juni volgend jaar het muziekspektakel Carmina Burana. Willem de Vries neemt hierbij de solo-bariton voor zijn rekening. Hij wordt bijgestaan door Adrian Fernandes (tenor) en Nora Khallouf (sopraan).

Over de Carmina Burana…
Het openings- en slotstuk van Carmina Burana ‘Oh Fortuna’ kent bijna iedereen. Het wordt gebruikt als heroïsche opening bij bijvoorbeeld voetbal- of boxwedstrijden. Na het heroïsche begin, kent het stuk lieflijke aria’s en een prachtig slotkoraal. Het begin en het einde gaan over Fortuna Imperatix Munde, de heerseres van de wereld. Zij bepaalt het noodlot als een soort rad van fortuin. Er kan van alles gebeuren in het leven. Liefde, plezier, etc, maar uiteindelijk slaat het noodlot altijd weer toen. Carmina Burana is geschreven door Carl Orff en betekent ‘liederen uit Beuern’. Het stuk gaat over de ontluikende natuur in de lente, kritiek op kerk en overheid, verheerlijking van het ongebonden leven vol aardse geneugten als drank, dobbelspel en de liefde.

Kaarten voor de voorstellingen op 8 en 9 juni (20.15u) zijn te reserveren via www.durpsherd.nl.