Amerikaans kerstconcert

Afgelopen week repeteerde het harmonie-orkest van TOG samen met zanger Bastiaan Sparnaay voor het kerstconcert van zaterdag 9 december in Den Durpsherd. Er was direct sprake van een klik. “Het is leuk om er vanuit het niets in te stappen en er dan samen een mooi programma van te maken”, vertelt de 24-jarige zanger uit Tilburg.

“Het klonk direct al heel goed. Nummers van Michael Bublé heb ik al vaker met orkesten gezongen, maar een lied als ‘Mijn Engel Gabriel’ van Toon Hermans was nieuw voor me”. Bastiaan Sparnaay voltooide in 2013 de vakopleiding Muziektheater van het conservatorium in Tilburg. “Vrij snel na mijn afstuderen mocht ik de rol van Tony te spelen in West Side Story in het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam. Het jaar daarna heb ik deel uitgemaakt van de musical Soldaat van Oranje. Voor mij zal het kerstconcert geslaagd zijn als we met z’n allen na afloop kunnen zeggen dat we lekker muziek hebben gemaakt”.

Amerikaans kerstconcert
Het concert van TOG bestaat dit jaar niet uit traditionele kerstliedjes, want het wordt een concert in Amerikaanse stijl. Dat betekent met muziek van onder meer Michael Bublé, ook wel de hedendaagse Frank Sinatra genoemd. Met nummers als Winter Wonderland, Santa Claus is coming to town en Christmas Fantasy zullen zowel de bezoekers als de muzikanten van TOG zich direct in kerstsferen wanen. Een combo ondersteunt het orkest. Het harmonie-orkest van TOG staat onder leiding van dirigent Jan Gerrit Adema. Het concert begint om 20.15 uur. De entree bedraagt 10 euro. Kaartjes zijn verkrijgbaar via www.durpsherd.nl.