Broers Ad & Peer 60 jaar lid TOG

Een bijzondere mijlpaal voor de broers Peter en Ad van Helvoort uit Berlicum: dit jaar vieren ze dat ze allebei maar liefst 60 jaar lid zijn bij muziekvereniging TOG Berlicum. Afgelopen woensdag 8 juli zijn beide broers in het zonnetje gezet op de seizoensafsluiting van de vereniging. Maar zij zijn niet de enige jubilarissen. Tonn van de Veerdonk viert dit jaar zijn 50-jarig lidmaatschapsjubileum.

De drie jubilarissen

Ondanks hun lange staat van dienst zijn deze drie mannen nog steeds zeer actieve en gewaardeerde leden van TOG. Ad van Helvoort speelt baritonsax in het harmonieorkest van TOG. Daarnaast is Ad altijd bereid om te helpen waar nodig, zoals bij het vervoeren van slagwerk naar concerten, het klaarzetten van de stoelen voorafgaand aan de repetitie, reparaties aan instrumenten en allerlei hand-en-spandiensten. Ook Peter van Helvoort heeft een ongelooflijk grote staat van dienst voor de vereniging. Zo dirigeerde hij, begeleidde hij de blazersband en speelde hij mee op onder andere basgitaar. En dit is slechts een greep van het TOG-cv van Peter. Tonn van de Veerdonk is al jaren instructeur voor de slagwerkgroepen van TOG. Nog steeds weet hij jonge en oudere slagwerkers met elkaar te verbinden, nieuwe projecten aan te gaan en de vereniging op allerlei fronten te ondersteunen.

Seizoensafsluiting

Het seizoen 2019/2020 van de verschillende orkesten van TOG is nu afgelopen. Een bijzonder seizoen waarin een lange tijd niet gerepeteerd kon worden vanwege de coronacrisis. Sinds enkele weken zijn er weer repetities en na de zomervakantie worden die weer hervat. Uiteraard gebeurt dat binnen de geldende richtlijnen. Het eerstvolgende concert is speciaal voor kinderen, op 8 november 2020 in Den Durpsherd.Verder zijn er diverse  initiatieven om verantwoord muziek te kunnen maken voor publiek. Houd onze website en social media in de gaten voor nieuws over onze concerten: Muziekverenigingtog.nl. Hierop vind je ook meer informatie over het meespelen bij een van de orkesten van TOG.