Slagwerkers in actie voor kinderen

Komende zondag treedt de slagwerkgroep van muziekvereniging TOG belangeloos op in het hoofdkantoor van Heijmans waar door de Lionsclub Rosmalen het evenement “Kinderen bouwen voor Kinderen” wordt georganiseerd. Kinderen kunnen daar tegen een kleine vergoeding met heel veel Lego en Kapla heerlijk bouwen in de hal van het Heijmanskantoor.

De gehele begane grond van het gebouw wordt vrijgemaakt om kinderen de mooiste dingen te laten bouwen en stapelen met een grote hoeveelheid Lego®, Duplo® en Kapla blokjes. Als de jonge bouwers even pauze hebben, kunnen ze genieten van de leuke en spannende Lego®animatiefilms in de filmzaal of van een drankje of een snoepje in de kantine.

Er zijn demonstraties en uitleg van grote bouwwerken in Lego stenen van de Bouwsteen, de Nederlandse vereniging van Legobouwers, en de wat oudere kinderen kunnen hun hart ophalen aan een aantal fraaie Meccano bouwwerken.

De goede doelen dit jaar zijn lokaal, nationaal en internationaal gekozen: Scouting St. Tarcisius Rosmalen, Dream4Kids; zij laten de grootste dromen van kinderen tussen 6 en 12 jaar met een (jeugd) trauma in vervulling gaan tijdens een droomdag en een schooltje voor weesmeisjes in Gambia. De entree voor alle kinderen tussen 3 en 99 jaar is € 6,00.