Celebrating John Williams

Bekende  films hebben met elkaar gemeen dat de muziek perfect past bij de sfeer. Een van de grootste componisten van filmmuziek is John Williams (New York, 1932). Naast componist, dirigent en arrangeur speelt hij piano, trompet, trombone en klarinet. In 1951 begon hij met componeren voor de band van de US Airforce. John Williams schreef de muziek voor meer dan 100 films, waaronder vele klassiekers van regisseur Steven Spielberg.

Op zondagmiddag 5 april geeft TOG een concert in de Verkadefabriek in ’s-Hertogenbosch. We spelen onder meer muziek uit India Jones, Star Wars, Saving Private Ryan, JFK, Captain Hook, Jurrasic Park, Schindler’s List en Seven years in Tibet. Tijdens de muziek worden sfeerfoto’s uit deze films getoond.

Het concert begint om 14.00 uur. Kaartjes zijn á 12,50 euro verkrijgbaar via www.verkadefabriek.nl