Muziekfeest ‘Doorstart’

Het weekend van 6 en 7 november maken we een DOORSTART en is er in Den Durpsherd non-stop live muziek. Onderbrekingen op het podium door wisselen van instrumenten, stoelen, en wat nog meer nodig is, willen we voorkomen. Daarom gaan we niet op het podium wisselen maar wisselt het publiek, gestuurd door onze presentator/entertainer, van zaal. Deze rol zal Camiel Stokkermans gaan invullen.

De Samba-band staat buiten, verwelkomt het publiek en laat zo heel-half Berlicum horen dat er wat te doen is. Onder aanvoering van presentator/entertainer trekt de Samba-band met het publiek om 20:00 uur naar de Bibliotheek, die zal zijn omgebouwd tot een theaterzaal. Daar begint de Jeugdslagwerkroep met een kort optreden. Op en rond het podium staat een enorme hoeveelheid slagwerk opgesteld, de Slagwerkgroep speelt een programma van Greenbeats. Greenbeats is een percussiegroep uit Duitsland die bekend staat om zijn neongroene drums in alle mogelijke en onmogelijke opstellingen. Door Tonn zijn een aantal nummers bewerkt welke tijdens een spectaculair optreden kunnen worden beleefd.

Onze entertainer zal dan het publiek meenemen naar de Theaterzaal, waar het podium klaar staat voor het eerste optreden van onze Mallet-groep: in een XXL opstelling met een grote batterij aan melodisch slagwerk en aangevuld met o.m. piano, bas, zang en koper. Na dit spektakelstuk gaat het publiek naar de Foyer, waar het Jeugdorkest gaat spelen. De theaterzaaldeuren gaan dicht en we bouwen het podium om van malletgroep naar harmonieorkest.

Als dat klaar is gaat Camiel er voor zorgen dat het publiek dan weer de Theaterzaal in komt voor het optreden van het harmonie-orkest. De meeste nummers die we gaan spelen hebben een link naar de afgelopen Corona-periode. We openen het programma met een kort woordje en geven we aandacht aan het verlies en het verdriet veroorzaakt door de pandemie, voordat we nu de DOORSTART! naar een muziekfeestje gaan maken. Het groot orkest wordt geholpen door Wim Kooijmans (piano) en Peer van Helvoort (bas), het koor The Songbirds en zangeres Evelien Bloemendaal.

Evelien is een professioneel zangeres en zangcoach, heeft de Rock-academie gedaan, in binnen- en buitenland rondgetoerd met haar band, komt uit Rotterdam maar woont nu gewoon in Middelrode.

Camiel keert het publiek, en wij, terug naar de Foyer waar de funky brassband Dr.Gumbo vanaf 22:15 klaar staat, en op de after-party speelt tot ca 23:40 waarna de Durpsherd om 00:00 gesloten moet zijn.

Volgens de laatste maatregelen mbt Corona, wordt de QR-code in de app gecheckt (of negatieve test), en moet om 00:00 Den Durpsherd leeg zijn. Verder zijn er geen beperkingen: niet in bezoekersaantal, is er geen registratie en geen anderhalve-meter. De verschillende ruimtes/zalen zullen deels gevuld zijn met stoelen, deels met hangtafels. De bars (ook in de zaal) zijn de hele avond open.

Op zondag herhalen we het programma vanaf 15:00 uur en geven we zo ook gezinnen met kinderen gelegenheid om éindelijk een Muziekfeest mee te maken.

zaterdagzondagruimte
19:4014:40BuitenSamba-band
20:0015:00BibliotheekJeugdslagwerk
20:1515:15Bieb-podiumSlagwerkgroep met GREENBEATS
20:3515:55 Publiek van bibliotheek naar Theaterzaal
20:4015:40Podium zaalMallet-groep XXL
21:0016:00 Publiek van Theaterzaal naar Foyer
21:0516:05Podium FoyerJeugd orkest
21:2516:25 Publiek van Foyer naar Theaterzaal
21:3016:30Podium zaalHarmonie-orkest
22:1517:15 Publiek van theaterzaal naar Foyer
FoyerDr.Gumbo brassband tot ca. 23:40 op zaterdag
Op zondag is er geen krappe sluitingstijd

Alle tijden zijn bij benadering, al zullen we het zo strak mogelijk aan moeten houden. Enerzijds: geen stiltes tussen de optredens, anderzijds zijn we gebonden aan de sluitingstijden.
Zondag is er voldoende tijd voor een after-party, op zaterdag moet om 00:00 Den Durpsherd leeg zijn.