Muziekvereniging TOG zoekt dirigent Blazersband

Muziekvereniging TOG uit Berlicum is een levendige muziekvereniging met een lange geschiedenis. Op dit moment bestaat TOG uit een harmonieorkest en een grote slagwerkgroep. Daarnaast heeft de vereniging een groot opleidingstraject met veel jeugdleden die spelen in diverse slagwerkensembles, een opleidingsorkest en een Blazersband. Muziekvereniging TOG heeft na het faillissement van de regionale muziekschool samen met drie andere verenigingen de muziekschool “Médèz” opgericht en heeft de jeugdopleiding als een van haar speerpunten benoemd.

Bij de jeugdopleiding werkt Muziekvereniging TOG samen met Médèz. De muziekdocenten van Médèz verzorgen de instrumentles. Daarnaast verzorgt Médèz theorielessen voor de Hafabra diploma’s.

Muziekvereniging TOG zorgt voor het leren samenspelen van de leerlingen in een orkest. Daarnaast organiseert de vereniging jaarlijks diverse uitvoeringen, waaraan een bijdrage wordt gevraagd van de dirigent.

De leerlingen spelen in de Blazersband totdat zij het A-diploma hebben. Daarna stromen ze door naar het opleidingsorkest. De repetities van de Blazersband zijn op woensdagmiddag van 17.15 tot 18.00 uur.

Wij zoeken:

We zijn op korte termijn op zoek naar een dirigent (m/v) voor de  Blazersband-Plus. We zoeken iemand:

• Met passie voor het opleiden van jonge muzikanten
  • Bij voorkeur met een (bijna) afgeronde professionele muziekopleiding
  • Die een gezellige sfeer meebrengt waarbij samen muziek maken centraal staat
  • Die handig is met het (her)schrijven van partijen
  • Die hart heeft voor de muziekvereniging en graag meedenkt over jeugd- en opleidingsbeleid
  • Die nauw samenwerkt met andere docenten en dirigenten in onze vereniging

Ben jij de dirigent die onze jongste blazers gaat leiden? Stuur dan vóór 8 januari je motivatiebrief en CV naar Neeltje Pennings, via secretaris@muziekverenigingtog.nl. Meer informatie over de vereniging vind je op www.muziekverenigingtog.nl.